vineri, 21 februarie 2014

Tensiunea Arteriala

Tensiunea mare sau hipertensiunea arterială.

Alimentatia naturala va scade tensiunea arteriala

S-a descoperit că un amestec de miere și scorțișoară vindecă majoritatea bolilor. Medicina antică a folosit mierea de secole. Oamenii de știință moderni recunosc, de asemenea, mierea ca un remediu foarte eficient pentru tratamentul tuturor tipurilor de boli și fără complicații. Știința modernă spune că, deși mierea este dulce, administrarea acesteia într-o anumită doză ca medicament nu dăunează diabeticilor.
Источник: https://pro-vsye.ru/medovaya-voda-izgonit-parazitov-pomozhet-pohudet-i-mnogo-drugoe/?fbclid=IwAR2a9APEKQbcqozXVu_xYrJCP1G3lXvU_RxEoCVSGfYFD3Zn7FxIxUSAJtg

Știi că hipertensiunea este o boală cronică, numită și ucigașul tăcut, de la un punct încolo. Este important să preveniți acest lucru, astfel încât să nu ajungă și nu cifra în statistici.
Din ce în ce mai multe cercetări demonstrează că o dietă sănătoasă, care include fructe, legume, nuci și semințe, contribuie în mod esențial la sănătatea inimii tale. 
Dar iata cateva alimente pe care le puteti introduce cu usurinta in meniul tau de zi cu zi si care se stie ca scad in mod natural tensiunea arteriala.  
Ovăzul este unul dintre cele mai bogate surse de magneziu, un element important pentru sănătatea inimii. Cercetările recente au arătat că  o constantă consum de orez  reduce și tensiunea sistolică și diastolică la persoanele hipertensive. 
Beta-glucanul, principala fibră din ovăz, joacă un rol important în sănătatea inimii. 
Alegeți ovăzul la micul dejun, cu lapte și fructe uscate, adăugați-l în pâinea de casă, preparați batoane proteice cu el, învelește puiul preparat la cuptor în crusta de ovaz și profită de orice altă modalitate de includere în diete.
Fisticul Consumul de nuci duce la o scădere a tensiunii arteriale, cu condiția să fie brut, conform unui număr impresionant de studii. În special fisticul se pare că sunt un efect important în reducerea tensiunii arteriale. 
Dar ce este special în legătură cu  fisticul  ? Din motive de magneziu, potasiu și fibre pe care le conține din abundență. Cu o cantitate mai mare de potasiu decât o banană, o bogată pistică este bogată și în puternici antioxidanți, cum ar fi polifenoli și carotenoide.  
Adăugați-l în salată, în iaurt, în humus sau consuma-l pe post de gustare, dar ai grijă la cantitate, deoarece sunt destul de multe calorii
Portocalele Dacă obișnuiești să serviți   portocale proaspete în fiecare dimineață, faci foarte bine. Portocalele și sucul de portocale conțin o cantitate importantă de potasiu, un mineral esențial pentru sănătatea inimii. Mai mult decat atat, portocalele sunt unul dintre cele mai importante surse de potasiu la care aveti acces tot timpul anului. În plus, portocalele conțin hesperidină, un flavonoid asociat cu reducerea tensiunii arteriale și a riscului de boli cardiovasculare. 
Lintea alături de fasolea neagră și de năut, lintea reprezintă una dintre cele mai bune surse de potasiu și fibre, ambele vârste atunci când vine vorba de sănătatea inimii și ameliorarea tensiunii arteriale. 
Partea bună este că  lintea  poate fi foarte ușor integrată în dieta zilnică, se găteste ușor, sunt proteine ​​sănătoase și este un aliment absolut delicios. 
Sfecla rosie Chiar daca nu esti doar fan al gustului ei,  sfecla rosie  este bogata in magneziu si potasiu si un inamic redutabil in combaterea hipertensiunii. Poți consuma coapte sau gătite la abur, pentru a păstra toate nutrienții, sau în formă de suc, combinat cu alte fructe, dacă nu o poți bea așa. Chiar daca nu esti doar fan al gustului ei,  sfecla rosie  este bogata in magneziu si potasiu si un inamic redutabil in combaterea hipertensiunii. Poți consuma coapte sau gătite la abur, pentru a păstra toate nutrienții, sau în formă de suc, combinat cu alte fructe, dacă nu o poți bea așa.



Ce trebuie să știe omul de rând

Pe de Tensiunea arteriala INGRIJIRE o Sunt artere.Această se înseamnă presiunea cu măsoară onu tensiometru INGRIJIRE versiune numit sub Presiune Sângele de obice aparat inregistreaza Două Valori notate ACEASTA FORMA  120 / 70 mmHG (de) milimetri coloană Mercur  Sau 12/7
Primul Numar de  INGRIJIRE Este Mai mare reprezintă valoarea tensiunii din momentul în care inima pulsează și  al doilea număr  reprezintă valoarea tensiunii dintre două pulsații
  • Tensiunea arterială normală  nu este o valoare fixă ​​ci trebuie să se încadreze între niște limite.Trebuie să nu fie mai mică de 100/65 mmHG și nici mai mare de 140/95 mmHg deci dacă nu aveți "tensiune de avion", adică 120/70 mmHg si ai 110/80 mmHg sau 130/85 mmHg sunteti la fel de normal din acest punct de vedere ca si "aviatorul" 
Tensiunea arterială mică sau hipotensiunea arterială (hTA) înseamnă valori ale tensiunii sub 100/65 și este mult mai rară întâlnită decât Hipertensiunea.



De ce crește tensiunea?

În 90% din cazurile de  Hipertensiune  nu se poate stabili o cauză a ei nici doctorii de la NASA. Hipertensiunea nu trece de la sine. Trebuie să fie tratată permanent pentru că altfel nu-i bine. De ce nu e bine? E destul de logică, un om cu hipertenție și o instalație cu o presiune prea mare în ea, în timp ce "tevile" se degradează și atunci când lumea e mai dragă se prăvălește și aceste fisuri în artere înseamnă AVC, infarct sau alte afecțiuni ce pune viața în pericol.

Cum poți ști că ai tensiune mare?
Cel mai bine e să măsoară din când în când.
Dar dacă ai
- Capul de cap
.pocnituri în urechi
-amețeli
-senzație de oboseală fără motiv
-vedere cu puncte galbene
Atunci mergi la doctor să-ți măsoare tensiunea pentru că ar putea fi mai mare decât trebuie. Mai departe dacă îți găsești o mare tensiune, o să se ocupe de clasificări, tratamente, indicații și altele.      http://www.umograf.com/

Sucul de sfeclă este un elixir pentru toate bolile




Culoarea frumoasă și strălucitoare a sfeclei roșii poate face pe oricine să se îndrăgostească de ea, dar este adesea ignorat, probabil datorită gustului său specific. Dacă nu sunteți neaparat un fan, trebuie să știți că sfeclă a câștigat o popularitate uimitoare în întreaga lume, în ultima perioadă. Are un conținut scăzut de grăsimi, plin de antioxidanți puternici, bogat în vitamina C , și ajută la absorbția fierului.Trebuie să spunem mai mult? Atât frunzele, cât și rădăcinile pot fi consumate. În timp ce rădăcina roz este dulce, frunzele verzi întunecate sunt amare, dar foarte bogate în calciu , fier și vitamina A. Un pahar de apă de sfeclă sau suc de sfeclă, vă oferă toate vitaminele și mineralele într-o formă concentrată. Nu îndepărtați pulpa, deoarece este locul unde este fibra.
Dacă nu v-am convins până acum, vă mai povestim în continuare despre câteva beneficii incredibile ale sucului de sfeclă.
1. Reglează tensiunea arterială.
Una dintre beneficiile sucului de sfeclă roșie poate ajuta la scăderea temporară a hipertensiunii arteriale. Nitrații naturali care se găsesc în sfeclă, cresc oxidul nitric găsit în vasele de sânge care permit mai mult oxigen să curgă în creier, inimă și mușchi și, astfel, să scadă tensiunea arterială ridicată.
2. Ajută la sănătatea pielii.
Dacă sunteți sănătoși din interior, acestea se reflectă în exterior. Sucul de sfeclă de zahăr acționează ca un purificator de sânge, care este esențial pentru menținerea stralucirii și sănătății pielii. De asemenea, sfecla este bogată în vitamina C, care ajută la curățarea de pete și echilibrează tonusul pielii, oferindu-i o strălucire naturală.
3. Este o modalitate excelentă de detoxifiere naturală.
Sfeclă roșie este o sursă unică de betalain – un tip de fitonutrient. Acești compuși sunt cunoscuți pentru a furniza proprietăți puternice antioxidante, antiinflamatoare și detoxifiere.
4. Protejează ficatul
Pentru mult timp, sfeclă roșie a fost cunoscută sub numele de alimente care protejează ficatul. Este un excelent agent de curățare a ficatului și ajută la eliminarea tuturor toxinelor . Cu ajutorul compușilor cum ar fi metionina și glicina, previne acumularea acizilor grași și stimularea celulelor hepatice.
5. Bun pentru digestie
Sucul de sfeclă de zahăr cu pulpă este plin de fibre care ajută la reglarea proceselor digestive și, de asemenea, ameliorează constipația. Sfeclă roșie este, de asemenea, bogată în betaine, care este un agent considerat a fi benefic pentru sănătatea digestivă. Un pahar de suc de sfeclă este de asemenea un remediu excelent pentru un stomac deranjat.
6. Reduce glicemia din sânge
Deși este bogată în zahăr, sfeclă roșie ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge.Studiile au arătat că nu duce la o concentrație crescută de glucoză în sânge. Acest lucru înseamnă pur și simplu că zaharurile naturale din sfecla sunt eliberate foarte lent în organism și, astfel, previne piroane bruște. sursa : Sub formă de suc, poate ajuta de fapt diabetici.

Riscurile Si Simptomele Hipertensiunii Arteriale


Multi oameni sufera de hipertensiune arteriala odata cu inaintarea in varsta. 

Peste jumatate din persoanele de peste 60 de ani sau mai in varsta sufera de hipertensiune arteriala. Insa nu este o regula ca peste acesta varsta sa suferiti de hipertensiune arteriala. Exista lucruri pe care le puteti face pentru a va mentine o tensiune arteriala normala cum ar fi o dieta sanatoasa, mentinerea unei greutati corporale normale si practicarea de exercitii fizice adecvate.
Sansele de avea o tensiune arteriala mai mare cresc in urmatoarele cazuri:
- sunteti supraponderal;
- sunteti barbat peste 45 de ani;
- sunteti femeie peste 55 ani;
- aveti in familie persoane care au aceleasi probleme;
- aveti prehipertensiune (o tensiune mare insa mai mica decat hipertensiunea arteriala).
Alte lucruri care cresc tensiunea arteriala:
- exces de sare;
- exces de alcool;
- o dieta saraca in potasiu;
- sedentarismul ( lipsa de activitati fizice);
- utilizati anumite medicamente;
- perioadele lungi de stres;
- fumatul ( poate creste pe o perioada temporara tensiune arteriala).





Care sunt valorile ideale ale tensiunii arteriale la bărbaţi şi la femei şi ce factori surprinzători le perturbă

Probabil ai auzit că tensiunea arterială ideală este „120 cu 70“, dar aceste valori pot varia mult în funcţie de o varietate de factori. Sexul, vârsta, rasa şi chiar cultura pot să influenţeze nivelul tensiunii.

Pentru a demonstra ce influenţă are vârsta asupra tensiunii arteriale, o simplă comparaţie între două categorii de vârstă opuse, tinerii şi vârstnicii, poate să lămurească lucrurile. Astfel, în cazul tinerilor cu vârste cuprinse între 20 şi 24 de ani, tensiunea arterială medie are un nivel de 117 mmHg cu 77 mmHg, pe când în cazul vârstnicilor de 60-64 de ani, nivelul mediu al tensiunii arteriale este de 134 mmHg cu 87 mmHg.

 După cum se poate observa, valorile medii ale tensiunii arteriale cresc odată cu vârsta. Riscul de a dezvolta hipertensiune arterială înaintea vârstei de 55 de ani este mai mare în cazul bărbaţilor decât al femeilor, explică specialiştii. 
Explicaţia este că, până la menopauză, în corpul femeilor se secretă o serie de „apărători“ naturali ai sistemului cardiovascular. 
Dacă privim problema din punct de vedere demografic, bărbaţii afro-americani se supun unui risc mult mai ridicat de a suferi de hipertensiune arterială. 
Factori controlabili care pot duce la hipertensiune arterială Bărbaţii supraponderali şi obezi au valorile tensiunii mai mari decât cei care au o greutate normală. În aceeaşi situaţie sunt şi cei diagnosticaţi cu diabet de tip II sau cu valori ridicate ale colesterolului, mai ales aceia care nu-şi ţin aceste probleme sub control cu ajutorul dietei şi al medicamentelor. 
Fumătorii şi consumatorii de alcool au, de asemenea, tensiunea arterială mai mare decât persoanele care nu au aceste vicii. Un factor care influenţează aproape brusc tensiunea arterială este consumul crescut de sare şi de grăsimi. 
De altfel, în perioadele în care suntem predispuşi la un consum exagerat de grăsimi şi de sare, cum sunt Crăciunul, Paştele, dar şi petrecerile de nuntă sau de botez, persoanele cu hipertensiune pot prezenta puseuri periculoase de tensiune şi chiar infarct miocardic sau accident vascular cerebral.  

În cazul femeilor tinere, valorile ideale  - de 120 mmHg cu 80 mmHg - pot fi perturbate de administrarea pilulei contraceptive, potrivit Asociaţiei Americane a Inimii. De asemenea, în sarcină poate creşte tensiunea, iar dacă atinge valori de 140/90, există risc de pierdere a fătului.  
Ce este tensiunea arterială? Tensiunea arterială este două tipuri: sistolică şi diastolică. Cea sistolică reprezintă presiunea exercitată de sânge asupra pereţilor arteriali, la sfârşitul unei contracţii a inimii, după ce a pompat sânge în circulaţia sistemică. În schimb, cea diastolică este presiunea exercitată de sânge asupra pereţilor arteriali, dar în intervalul cuprins între două bătăi ale inimii, adică atunci când muşchiul se relaxează.   adev.ro/mq1e8j




Inima este asemenea unei pompe mici, dar foarte puternice, ce bate constant. Presiunea creata de inima pentru a pompa sangele prin vasele de sange se numeste tensiune arteriala. 

Atunci cand muschiul inimii se contracta, sangele urca prin artere – aceasta reprezinta sistola (valoarea mai mare a tensiunii), potrivit comunicatedepresa.ro. Diastola (valoarea mai mica a tensiunii), reprezinta valoarea tensiunii cand inima este in repaus, inainte de a se contracta din nou. In mod ideal, tensiunea arteriala ar trebui sa aiba valori mai mici de 140/85 mmHg.

I: Care sunt simptomele hipertensiunii?
Problema cu hipertensiunea este ca, in mod obisnuit, aceasta nu are simptome. Cea mai buna varianta este sa efectuati din cand in cand un control la medic sau sa va monitorizati acasa cu un tensiometru.
I: Care sunt riscurile pe termen lung ale hipertensiunii?
Fara tratament, hipertensiunea poate duce la numeroase probleme de sanatate inclusiv atacuri de cord, probleme circulatorii sau cedarea rinichilor. Este de asemenea, una din cele mai intalnite cauze ale atacurilor cerebrale.
I: Ce provoaca hipertensiunea?
Multe lucruri, adesea legate de stilul modern de viata. Cel mai adesea, hipertensiunea e cauzata de obezitate, consum excesiv de alcool, fumat, lipsa de exercitii fizice si stresul vietii moderne, desi hipertensiunea poate fi si ereditara.
I: Ce pot face pentru a-mi micsora tensiunea?
Mancati mese echilibrate cu fructe din belsug, legume proaspete, cartofi si orez. Evitati grasimile animale si utilizati cat mai putina sare. Incercati sa beti mai putin alcool si sa faceti mai multe exercitii. Daca fumati, renuntati. Daca este nevoie, medicul dumneavoastra va va prescrie si medicamentatia potrivita.
I: Cat de precise sunt tensiometrele pentru uz la domicilliu?
Extrem de corecte, presupunand ca au fost corect calibrate si validate clinic. Majoritatea tensiometrelor sunt validate clinic de diversi medici conform unui protocol bine stabilit. Aceasta inseamna ca este asigurata acuratetea masuratorilor oferite de un astfel de dispozitiv medical.
I: Tensiometru de brat sau de incheietura?
Ambele tipuri de tensiometre ofera rezultate precise si de incredere. Tensiometrele de brat sunt utilizate intr-un mod mai traditional si sunt ideale pentru a fi folosite acasa, pe cand cele de incheietura sunt mai mici, deci mai usor de utilizat in calatorii sau de persoane cu un stil de viata mobil.
Hipertensiunea matinala

Hipertensiunea matinala este definita ca fiind media saptamanala pentru valorile tensiunii matinale (tensiunea luata la 1 sau 2 ore dupa trezire) ce depastete valoarea de 135/85 mmHg.
Exista 2 tipuri de hipertensiune matinala:
• Pacientii fie au hipertensiune constanta pe tot parcursul noptii, fie le creste valoarea tensiunii arteriale in timpul somnului.
• Pacientii resimt o scadere extrema a tensiunii in cursul noptii si o marire extrema dimineata. In ambele cazuri, hipertensiunea matinala este foarte greu de depistat. Este posibil ca atunci cand pacientii ajung la medic, tensiunea sa fi scazut deja – facand afectiunea imposibil de diagnosticat. De aceea, medicii recomanda monitorizarea tensiunii arteriale acasa.
Impact semnificativ
Sunt motive majore pentru care pacientii sunt incurajati sa diferentieze hipertensiunea generala de cea matinala. Se stie foarte bine ca accidentele cardiovasculare si atacurile cerebrale au loc de obicei dimineata, iar ambele sunt strict legate de hipertensiunea matinala. Afectiunile organelor si complicatiile provocate de diabet par de asemenea sa fie corelate cu valorile ridicate ale tensiunii matinale.
Monitorizarea la domiciliu
Medicii, asistentele medicale si alti specialisti in domeniul sanatatii recomanda monitorizarea tensiunii arteriale acasa din varii mtoive, printre care si abilitatea de a:
• fi in permanenta informat in privinta unui indicator vital al starii de sanatate generala
• oferi medicului dumneavoastra informatii ce il vor ajuta in luarea deciziilor in ceea ce priveste tratamentul
• vedea cum reactionati la tratamentul medicamentos
Multe tipuri de hipertensiune pot fi detectate doar prin monitorizarea acasa, inclusiv:
• hipertensiunea in halat alb: tensiunea arteriala este mare in cabinetul doctorului si mica acasa
• hipertensiune ascunsa: tensiunea arteriala este mica in cabinetul medicului si mare acasa
In plus, multi factori pot afecta tensiunea dumneavoastra arteriala, inclusiv efortul fizic, fluctuatii emotionale, medicamente si stres, de aceea este important sa va monitorizati regulat tensiunea la domiciliu. Monitorizarea acasa a tensiunii arteriale va permite sa va relaxati mai repede si flexibilitatea de a va lua tensiunea in diverse momente ale zilei. Prin urmarirea valorilor tensiunii inregistrate acasa, puteti oferi medicului dumneavoastra un jurnal cu valorile tensiunii inregistrate de-a lungul timpului, aspect ce il poate ajuta in evaluarea eficacitatii tratamentului.
Cum sa utilizezi un tensiometru digital
Stati jos si relaxati-va. Nu stati picior peste picior.
• scoateti-va haina sau hanoracul daca este nevoie pentru a elibera bratul.
• nu este nevoie sa va dati jos tricoul sau bluza deoarece tensiometrele pot detecta tensiunea prin haine subtiri. Evitati suflecarea manecilor deoarece acestea pot strange bratul. Pozitionati manseta la aproximativ 2.5 cm deasupra cotului.
• strangeti manseta pana la un nivel confortabil, fara ca aceasta sa fie prea stransa. Apasati butonul (O/I) pentru a porni aparatul.
• stati nemiscat(a) in timpul masuratorii si nu vorbiti. Apasati START.
• manseta se va umfla, iar apoi se va dezumfla incet. Notati valoarea rezultata in urma masuratorii si pulsul.
Cum sa utilizezi un tensiometru de incheietura
Stati jos si relaxati-va. Nu stati picior peste picior.
Pozitionati manseta la aproximativ 2.5 cm deasupra incheieturii mainii cu ecranul in interior sau pe laterala incheieturii, asa cum este precizat in manualul de utilizare.
• strangeti manseta pana la un nivel confortabil, fara ca aceasta sa fie prea stransa. Apasati butonul (O/I) pentru a porni aparatul. Pozitionati mana transversal peste piept, cu incheietura la nivelul inimii.
• stati nemiscat(a) in timpul masuratorii si nu vorbiti. Apasati START.
• manseta se va umfla, iar apoi se va dezumfla incet. Notati valoarea tensiunii si pulsul rezultate in urma masuratorii.  
 http://sanatate.acasa.ro/

Legatura dintre tensiunea arteriala, dieta si greutatea corporala

Generalitati Hipertensiunea (tensiunea arteriala crescuta) este un fenomen foarte des intalnit, care netratat poate duce la complicatii grave. Studiile au aratat ca dieta si greutatea corporala joaca un rol principal in declansarea si persistenta bolii, iar o dieta sanatoasa si eliminarea surplusului de kilograme sunt masuri importante pentru reducerea tensiunii arteriale. Profilaxie Se recomanda eliminarea surplusului de kilograme si o dieta sanatoasa, acestea fiind numite masuri nonfarmacologice, deoarece nu implica medicamente. Alte masuri nonfarmacologice pentru controlul tensiunii arteriale si a riscurilor asociate ei sunt: - reducerea stresului - exercitiul fizic regulat - stoparea fumatului. Masurile nonfarmacologice pot imbunatati eficacitatea medicamentelor antihipertensive sau chiar pot permite renuntarea la medicamente, aducand in plus si alte beneficii: - efecte secundare putine sau chiar deloc - reduc riscul de boli cardiovasculare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu